Ved at vise før og efter billeder af sig selv hjælper Britney Spears kvinder verden over til at forstå, at de ikke skal sammenligne sig selv med kvinder i medierne. Se artiklen om Britney her.
Hvad synes DU om mediernes fremstilling af kvindekroppen? Er den overdrevet? Tror du det har en effekt på vores eget selvbillede, eller er noget vrøvl?
Det er forfriskende for en gangs skyld at en så kendt og fotograferet kvinde som Britney(læg venligst mærke til jeg omtaler hende som kvinde og ikke som pige) stiller sig frem og forlanger at begge billeder vises.
For det er desværre sådan at hvis en løgn siges ofte nok, så bliver den "sand". Så et realytjek er rart og nødvendigt.
Jeg er iøvrigt glad for jeg er 40 år og ikke skal vokse op med den type billeder som jeg i min naivitet ville tro jeg skulle leve op til. Da det var "sandt".
Jeg er helt sikker på at mange specielt unge og yngre kvinder sammenligner sig med de billeder de ser i bladene, og tror det er sådan man skal se ud, og plager sig selv med at hade deres kroppe og sulte sig for at se tyndere ud og hvad de ellers gør af dumme ting.
Vi der er lidt ældre har opdaget sandheden, at det bare ikke kan lade sig gøre, undtagen i meget få tilfælde, hvor nogle få kvinder er "heldigere" end de fleste. men vi får allesammen appelsinhud, løsere hud og lidt mere mave, bag osv.
Det er dejligt at se Britney vise de før og efter billeder, Courtney Cox er også ret langt fremme, og fortæller at alt er retoucheret, og gjort pænere. Længe leve Photo Shop og lignende programmer på PC.
Jeg læste også for nogen tid siden en artikel om undertøjsmodeller, som får lagt makeup i flere lag og i flere timer, på deres bagdele for at se så godt ud som muligt når de viser undertøj, og der bliver pudret og smurt mellem hver gang de er ude på catwalken, for ingen har så fejlfrie numser.
Så er det bare lige et spørgsmål om kvinderne lader det "fise ind" og lærer at slappe mere af omkring deres kroppe.
Tja det ville være rart om forældrene var med til at hjælpe og opdrage deres børn til at se og forstå de ting. Hjælpe med at styrke dees selvværd. Men det er vel for meget at forlange, da danske unge har en rekord i druk. Hvis de tillader dette så er det vel naturligt at de også, her får lov at sejle i deres egen sø.
Det var da et gevaldigt spring, vi taler mediernes fremstilling af kvindekroppen, og du springer straks over I de unges druk. Hvad har de to ting lige med hinanden at gøre ?
Det er jo heller ikke kun de unge der falder for mediernes forvrængede billeder, men kvinder i alle aldre desværre.
@Tigerlili
Det var enb smamenligning. At forældrene har en (forhåbentligt) afgørende indflydelse på deres børn. Og styrker dem i have bedre redskaber og selvværd så de ikke har behov for at sammenligne sig med billeder og styrtdrikke til en rekord. Men det kan være jeg har misforstået noget der med opdrtagelse af børn. At det er det der former barnet i dets fremtidige liv.
Se det hele i sammenhæng og ikke bare plukke noget ud og ikke forstå der er en sammenhæng. Når jeg ser en mor sige til sin datter på tre år at hun ikke må have strutskørt uden på sin flyverdragt. For hun ser fjollet ud. Så grundlægges et fremtidigt mønster som barnet præges med. Jeg så det tydeligt da jeg skulle følges med en veninde om morgen. Manden klædte børnene på, men pigen valgte selv sit tøj. Der slet ikke hang sammen på nogen måde, andet end at hun så gerne ville have det på. Gu hjælpe om mor ikke klædte pigen om igen ,10 minutter før de skulle ud af døren. Under skrig og skrål. Og jeg er rimelig sikker på at der er flere forældre der lige skal ændre lille sofie eller emils valg i en grad der er med til at grundligge et mønster. Og samtidig er jeg glad for jeg ikke vokser op med den eksponering og manipulering af billeder som jeg ser i dag. kikker jeg på min kusines piges klassebilled, de er 12 -13 år. Så ser det ud som om de alle er stillet op til reklamebilled eller en tur på den røde løber. Så hvis det ikke har en virkning på børn og deres selvværd. Så må du gerne kalde mig tidligt op om morgen.